donderdag 22 juli 2021

Aurora 22-7-2011



 




14 opmerkingen:

  1. Beklijvend Clemens. Wat één mens kan aanrichten, al noem ik het dan een beest.
    Het gedachtengoed dat hij aanhangt is beslist wraakroepend.

    Uw schrijven echter brengt een mooi gevoel in dit tranendal.
    Het steunt elkeen die iemand moet missen.

    Mooi ... zonder verdere toelichting en de krop in de keel. ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even zwaaien aan het begin van een drukke week (voor mij) Alle liefs! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede morgen Clemens, ik ben een tijdje wat minder actief op de logjes geweest. Daardoor zie ik dit nu pas. Weer een prachtig gedicht al is het over een trieste gebeurtenis. Ik wens je een fijne vrijdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik wat schrijf ben ik hier trouw op post. De inspiratie laat op zich wachten, maar toch ...
    ps: alles gelezen! en goedgekeurd. LIefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal mooi Clemens, het gedicht en de achtergrond met het gave Noorderlicht. De aanslag was niet te geloven, zo verschrikkelijk, wat een ellende is daar aangericht.
    Ik zet hier het stuk neer over je prachtige bundel, kon er geen logje of item over vinden.

    In kladblok met `koeienletters` zal ik het proberen te typen en dan kopieren ;-) ...
    Het is natuurlijk als eerste echt geweldig om zo`n project te verwezelijken. Net wat je zegt dat gaat maar even niet zo. Het kiezen van de gedichten om een mooie lijn in je boek te krijgen is alzo geweldig gegaan en de rode draad van landen zit er heel mooi in. Toch zijn het allemaal zo mooi verschillende typen gedichten, dat kun jij zo mooi. Zware mooie gedichten maar ook van die mooie treffende onderwerpen die ook zo herkenbaar zijn. Ik vond bv. Oom Johan zo mooi en zo lief en zo waar, hoe kleine dingen hele grote dingen in het leven kunnen worden en voor altijd bij je leven horen. Blz. 36 is een eer, dat je er een Lunadag in verweven hebt, echt ook in minstrelenstijl, mooi !!! Hoe het leven kan lopen he, super xx Ook het schrijven voorin vond ik heel lief, het persoonlijk woord en je `handtekening` is een mini gedichtje op zich. De schilderijen zijn zo mooi uitgezocht en maken het geheel heel mooi af, perfect. De layout is ook zo mooi gekozen, heel chique en rustig en een mooi omhulsel van een prachtige bundel. Een aanwinst voor mijn kast, dank je wel en ook nog van harte gefeliciteerd met deze belangrijke stap, deze prachtige bundel. ... Liefs Luna xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heeeey luuntje! Het is gelukt :) Of je het nu in kladblok doet of met welke truc ook, het resultaat telt hè.

      Dankjewel! Voor de reaktie, voor de complimenten, en voor de moeite die je er voor doet. Balen is dat hè met die ogen van je. Ik hoop dat het nog bijtrekt. Ik moet zeggen dat het wel fijn is zo'n reaktie te krijgen die ook op details ingaat. Vaker blijft het algemeen, ook heel lief maar ja soms wil je ook wel weten wat de mensen opviel. Het is natuurlijk wel zo dat jij de geboorte van de dichter Clemens hebt meegemaakt, en de ontwikkelingen hebt gevolgd, en misschien beter snapt :)

      Klopt wat je zegt over die kleinere dingen, de lichte dingen. Weet je, dat zijn toch de dingen die je tegenwicht moeten bieden bij alle zwaardere dingen, de dramatiek, gecompliceerde relaties.... en je leven uiteindelijk in balans kunnen brengen. Dus toen ik één keer besefte dat die balans er nu was, moest ik van mezelf wat fanatieker op zoek naar de dingen, de momenten, die me (mede) zover hadden gebracht! En die dan verdichten, en later opnemen in deze bundel.

      Haha, ja natuurlijk moest er één van die lunadaggedichten inkomen, als herinnering aan die hele ontwikkeling van mij en mooie samenwerkingen, en als eerbetoon. Inderdaad, hoe wonderlijk kan het leven lopen!

      Ik heb veel geluk gehad hoor, ook door op de goede momenten tegen creatieve mensen aan te lopen. Beeldend creatief, ook, en dan mensen waarmee je een beetje op één lijn zit. Jij, in den beginne... hoeveel freubels heb jij wel niet voor me gemaakt? Maar die hadden we al vereeuwigd in ons gezamenlijke boek. Later Joyce en Edi, en het leek me logisch en goed voor de samenhang om voor maximaal twee verschillende stijlen te kiezen. Dus zo viel alles prachtig samen...

      Ik ben er stiekem ook wel trots op hoor :) We hebben een boekje dat de weerslag is van mijn gedachten en gevoelens, en ontwikkelingen daarin, naar tevredenheid vastgelegd, en dan is ook nog alles wat je ziet door mij uitgedacht... kleuren, lettertypes, soort paginanummering, soort kaft.... Maar het was wel een heidens karwei, haha. Doen we niet dit jaar nog opnieuw!
      Maar we zullen zien... ik heb nog een stapel elfengedichten! :)

      Dank en liefs!
      En groetjes van hierzo (ben trouwens nog in Batavieren land geweest de laatste tijd, heb je niet gezien!).

      Verwijderen
  6. Groetjes op donderdag , tot de volgende ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klikte op je naam en wat ziet het er allemaal mooi uit.
    Al is het onderwerp minder aan herinnering.
    Van Harte Gefeliciteerd vanaf het blog van Haba
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha die Clemens, ... Hahaha die laatste zin in je antwoord hierboven .. of ik de hele dag door Batavierenland huppel, lol en ik huppel al niet zo best ;-) .. Ja, tof, een hoop elfengedichten zegt hij .. ook die hebben vaan mooie boodschappen, dus je weet nooit ;-) .. Ik heb je Gefeliciteerd op Fb met de rode roos (natuurlijk) maar ook hier weer een luid Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag en eet je te goed aan de moccataarten ;-) .. PS Natuurlijk ben je trots op je bundel, is zo mooi en ook zo een grote job ja. Je hebt alles uitgebreid en heel mooi uitgedacht qua layout en inrichten en en en .. alles er in gebracht wat je kwijt wilde, top ... Liefs weer en tot tiks, Luun xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje ik heb je gevonden goedeavond en hier ook nog van harte gefeliciteerd 💋🎉🎁. Over dat van Noorwegen die film heb ik pas geleden gezien. Zeer indrukwekkende. En moest aan mijn Noorse vrienden weer denken. Over 2 weken ga ik voor 5 weken op vakantie,denk wel verdiend na drukke en ook helaas nare tijden fijne zondagavond 👍 groetjes van mij 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tuurlijk hou ik het nu of ff vol met werken. Koffiecorner gaat open 2 de week,maar is uitbesteed. Dus IPV vrijdag werk ik donderdag. Om hun te helpen met 1 dag proefdraaien. Tja ik ben er niet dus spannend als ze echt open gaan.
    Boris mist Levi wel echt. De andere kat weet ik niet Jessie is erg op haar zelf . Ze speelde ook nooit echt .
    Hoest verder met jou👍🤔🤔🤔🤔 . Fijne dinsdag 👍 groetjes van mij 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hopeloos te laat! maar toch van hartjes proficiat met uw verjaardag! en nog vele jaren gewenst.
    Ik zit soms nog wel achter het scherm maar ---> de plicht roept te vaak. Tot gauw maar weer ! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach dit maakt alles goed Kay :) Geen paniek! En dank je! Houdt moed, ooit komen er weer rustiger tijden. Liefs van hier.

    BeantwoordenVerwijderen