donderdag 23 december 2021

Kerst 2021




 



19 opmerkingen:

  1. Eindelijk... Morgen kerstmis, vanavond kerstavond. In een jaar waarin voor veel mensen de omstandigheden akelig of zorgelijk zijn, mag ons jaarlijkse kerstverhaal een beetje méér over hoop gaan. Zonder details te geven over de toekomst, want die heb ik natuurlijk óók niet.

    Ik hoorde dat de grootte van mijn letters voor sommigen een probleem kan zijn. Voor nu, kon ik er niet veel aan veranderen, alles was al opgemaakt. Maar ik geloof dat ze heel iets groter zijn dit keer, ik hoop dat ze leesbaar zijn. En volgend jaar kan ik ze waarschijnlijk nog iets groter maken.

    Voor iedereen, bedankt voor het blijven volgen van dit iets stiller geworden blogje! Jullie zagen dat het goed was dat je hoop bleef houden :)
    Alle moois en goeds voor de feestdagen, en voor het komende jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. UPDATE: Totaal vergeten te zeggen dat de prachtige zomerfoto bovenaan van Luna (Riava) is (of van Dagaz, dat hoor ik dan wel hè Luun), en de unieke foto waarop de Jonkvrouw en haar Monster Minstreel zijn vastgelegd, van Haba. Dank, dank! We knutselen wat af hè, met z'n allen.

      Verwijderen
  2. Heerlijk weer een mooi kerstverhaal om van te genieten. Het wordt zeker een fijne kerst met Lief en Silente bij je in de buurt. Ik wacht in spanning af op de volgende afleveringen. Ik kan de letter goed lezen, want tegenwoordig heb ik een leesbril die ik ook voor de pc gebruik. Ik wens je heerlijke dagen toe , zelf krijg ik morgen de kinderen + kleinkinderen die komen brunchen hier gezellig allemaal samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Clemens wouw wat een pracht verhaal ja sorry had helemaal niet gezien.Ja ik doet het op mobiel misschien te snel naar beneden gescrol. Maar je merkte het gelijk van oooo Flo even goed kijken hahahaha
    Maar goed ik ben tonnetje rond ga zo lopen met Boris want vandaag naar zoon en weer eten hahaha
    Fijne 2 de kerstdag groetjes van mij en oja de tekeningen zijn ook uit de kunst erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Clemens kerstdagen ben ik en familie goed door heen gekomen,ach ja denk een kilootje wat bij gekomen ook hahaha.
    Dus als ik via computer bij jouw reageer kan je zonder problemen op mij n blog komen begrijp ik Weet niet hoe het bij anderen is nooit klachten gehoord
    Maar zal er aan denken helaas kan ik dan geen leuke smile's neerzetten
    Vandaan weer aan werk maar pas om 9 uur fijne maandag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het kerstverhaal was inderdaad erg mooi en heb het met veel plezier gelezen. Ook al zijn deze dagen niet zo gezellig voor mij dit jaar. Maar ik lees wel graag mooie verhalen zoals deze, en ik wens je hierbij ook fijne jaarwisseling toe en dat het nieuwe jaar je brengt wat jij er van verwacht. Dank je wel ook dat je met een mooie reactie ook dit jaar mijn website(s) een bezoek had gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Clemens mijn Nieuwsjaar wens staat klaar en oky ik kom via computer bij jou langs
    Mijn woensdag vrij heb ik ingetrokken want heb maar 1 dag over dit jaar en die wil ik graag meenemen.
    Maar ach van 9 uur tot 3 uur red ik wel hahahha fijne dinsdag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Clemens denk eens kijken of oudjaar nieuwjaar gebeuren staat niet dus fijne donderdag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Clemens, vergeef mij dat ik hier nu pas lezen kom. De weg naar mijn bescheiden boswoning ligt helaas vol obstakels. Maar zoals u weet komt er na elke weg een bocht, die ik zwierig tracht te nemen. Daar mijn kleine boskabouter toch wel wat aandacht vraagt en hij dezer dagen beslag legt op mijn gedachten, ideeën heeft en ik als Matrone des huizes volgen mag. Ik heb dit met veel plezier gelezen, er ligt beslist gevoel en warmte in. Dus het leek mij fijn, mijn aandacht ging vooral naar het zweven tussen de boeken. Hoogtepunt. Rest mij u te wensen een vol 2022 en dat dit jaar u brengen mag wat 2021 vergeten is ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Kay, een heel gelukkig nieuwjaar! Ik hoop altijd maar dat je mijn reakties hier op jouw berichten leest. Weet niet of je daarvan bericht krijgt. Hieronder staat er ook nog één, zo hou je iets te lezen deze dagen :)

      Verwijderen
  9. Hallo Kay! Dankjewel voor het verwennen met drie reakties! Daar hou ik van; net als van Lief in haar boekenkast :) En van onzinnige verhalen met mooie boodschappen erin verwerkt :) Ik denk wel een beetje dat mijn kerstverhaal dan maar moet brengen wat ik aan dichtwerk door het jaar heen verzaak. Als het dan ook nog jou tot dichterlijke formuleringen verleidt, is mijn jaar toch nog oké geëindigd.

    Sukses en sterkte met alle kabouters op je pad, het is moeilijk om zwierig te blijven als de obstakels zich opdringen. Maar toch....

    Een mooie jaarwisseling en alle goeds voor 2022, o ja en sorry voor al die 'ollanders de laatste week(en?), ik probeerde ze nog tegen te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker kom ik bijlezen, maar vaak niet direct. Anykay ik vergeet niet zo maar iemand waar ik mij goed bij voel.
      Dus drie dikke smakkerds ook al ben jij een Ollander ;-) en dat 2022 mag brengen wat 2021 vergeten is. Het aller-allerbeste voor jullie in de mansion en tot ... ik weer eens schrijf ♥♥♥

      Verwijderen
  10. Goedemorgen nog een update zit breukje bij stuitje dus verlaat 2021 oo auw en start 2022 met auw
    Ik wens je een goede uiteinde en top 2022 toe

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Clemens op deze eerste dag van 2022. Moet even zo kon niet via pc. 🍾🎊🍾🎊🍾🎊🍾
    Fijne zaterdag 👍 groetjes van mij 🙋

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo deze nieuwe dag in het nieuwe jaar. De allerbeste wensen en al het goede voor het nieuwe jaar voor je Clemens xx
    Het is weer een mooi verhaal geworden waar je benieuwd naar bent wat er verder in het verschiet ligt en opeens door hebt: heee het is afgelopen, jammer, zat er net in hahaha, ... dat heet dus geduld :-) ... Mooie platen erbij ja en de bovenste heeft Dagaz gemaakt met daglicht en heb ik in de nacht gezet omdat daar de mooiste verhalen huizen ;-) Dankzij Dagaz hebben we overal mooie platen bij, het over de Regenboogbrug boek is bijna gereed en daar zitten veel achtergronden van Dagaz`s foto`s in, dat is heel fijn xx
    Een mooie verdere dag voor je en veel liefs weer xx ... en een rode nieuwjaarsroos natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemorgen denk ff kijken of je uitdaging nieuwjaar al klaar voor benr.
    Fijne dinsdag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kerst is zeker voorbij en oudjaar ook. En nu 2022 weer erin. Voor jou allerbeste wensen Clemens.
    Kerstdagen hebben wij niks bijzonder gedaan. Ferry heeft wel erg moeilijk ermee met zij gezondheid.
    Wat heb jij mooie woorden gezegd ook mooie foto's gemaakt. Er zitten vooral gevoel in je verhalen Clemens.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen Clemens hoop je gauw 2022 inspiratie krijgt.
    Alles verder goed met je???
    Wens je fijne donderdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen