vrijdag 27 mei 2022

Beest


 




11 opmerkingen:

  1. Op een mooie dag, lang geleden, trok Susanna vanuit het mooie Zutphen naar de diepste binnenlanden van Twente, waar ze mij een prachtig aquarelschilderij kwam brengen, speciaal voor mij gemaakt!

    Dat was geweldig, maar toen begon wèl het piekeren. Bij een mooi schilderij moet je nu eenmaal een gedicht maken, dat hoort zo :) Maar hoe verwerk ik het oeroude en universele verhaal van de eenhoorn en de maagd in het epos van Thatfullmoonguy Manor??? Daarover heb ik even nagedacht, en toen rolde dit eruit. Ik hoop dat jullie het ook mooi vinden passen.

    Het schilderij is eigenlijk veel groter hoor. Maar ik kreeg het niet scherp ingescand, en dit bleek de enige mogelijkheid er iets van te laten zien. Aan de muur hangt het wel schitterend hoor Susanna. Nogmaals duizend dankjes!
    En willen jullie veel meer zien van Susanna's werk: www.susanaredeker.nl Moet je wel even op het knopje “Kunst” klikken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Linkje werkt niet eens. Jammer.

      Verwijderen
    2. Dank je wel voor linkje. Wat maakt ze mooie tekeningen. Dit heeft ze heel mooi gedaan. Prachtig kleuren gebruikt ze. Het is zeker kunst. Nog fijne dag gewenst.

      Verwijderen
  2. N.b. en p.s.: dit gedicht is dus wèl gloednieuw. Eindelijk weer eens hè. O en p.s.2: in het webadres hierboven heb ik , ja hoor, Susanna geschreven met één n! Dom! Twee dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verhaal altijd de eenhoorn en de maagd, maar heeft deze eenhoorn nu een geitensik of kwijlt hij door het zien van deze schone jonkvrouw? Maar zonder gekheid een mooie aquarel waar jij een mooi gedicht bij hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gedicht heb je daarover geschreven. Schilder tekening passen heel mooi erbij. Prachtig om te zien Clemens. Wat lief dat speciaal voor jou hebt gemaakt. Het klopt wel dat eenhoorn is verleden oud is. Maar blijft altijd wel bijzonder. Ik ga even kijken bij haar linkje. Fijne week gewenst. Lieve groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Clemens mooi verhaal fantastisch schilderij. Kom langs waaien maar thuis ga ik het beter bekijken op pc. Fijne nieuwe week 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ze dit in Dendermonde zouden lezen, men zou er fier op zijn.Het ros heeft weer even van stal mogen komen. Prachtige tekst, doet goed even een mooie noot te lezen in deze grijze denkmassa mijnertwege. Groetjes van mij aan jou ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had je nog niet bedankt Kay... terwijl er al bijna een nieuw gedicht aankomt. Foei. Ik hoop dat het een beetje goed gaat daar in en mèt die grijze massa!

      Verwijderen
  7. Helemaal mooi .. beiden ... Mooi kleurig schilderij en mooi gedicht erbij, .. ik vind éénhoorns zo wie zo geweldig xx ... Liefs en een laatste lente roos van 2022 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gevangen :) Dankje! Haha ja ik vind het ook een prachtig thema en een mooi beest. Dat plaatje dat ik niet scherp kon krijgen was nog een hele uitdaging, maar dat ken jij ook wel , pfff.

      Verwijderen