woensdag 30 augustus 2023

Zweven





 

9 opmerkingen:

  1. Een simpel gedichtje over het einde van de zomer. Over donkere wolken en stortbuien. Maar ook over het daar voorbij kijken naar wat er achter gloort.

    31 Augustus is de sterfdag van mijn veel te jong overleden zus (alweer jaren geleden hoor). Ik moest tijdens het schrijven aan haar denken. Vรณรณr haar overlijden zag ik de glorie aan de verre horizon al zelden scherp, daarna heb ik zelfs opnieuw moeten leren voorbij de duisternis van het moment te kijken. Maar het is gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedicht Clemens goed dat je hebt geleerd om voorbij de duisternis te kijken. Vandaag is dus een dag van weemoed en terugkijken nu de scherpe randjes van het verdriet wat gesleten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben blij jou weer eens te lezen. Prachtig omschreven wat het einde kan betekenen. Ook engelen zweven als is het maar in gedachten. Top! ♥ en sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Kay, dankjewel! En u weet het ook mooi te zeggen :) Jawel, de kracht van de gedachte is sterk... zeker als het gaat om engelen.

      Ja, het heeft weer even geduurd, voordat ik wat inspiratie vond. Het is erg onvoorspelbaar, hoe dat gaat. Ik hoop dat een schilderij dat ik zag me weer wat brengt, geen idee... Er komen wat gedachtes op, maar nog niet eens een openingszin (die heb ik vaak als eerste).. Mja, we zullen het zien... en anders lees je me hier in december in ieder geval.

      Alle goeds!

      Verwijderen
    2. Laat die engel jou inspireren, zoals deze ook vaak bij mij doet. Komt goed. Ik lees je ,-)

      Verwijderen
    3. De kerstengel, die werkt altijd :)

      Verwijderen
  4. Goedeavond Clemens bedankt dat je het even in mijn oor fluisterde ,dat zomer voorbij was. Want morgen en zondag kunnen we weer even genieten van mooie weer. Trouwens ik niet zeggen ik enorm veel druiven hier heb. Ook tuintje bloeide enorm. Ik heb even gekeken maar volgens mij is deze aankomende week goed weer. Dus wie weet hoe je rodedendrom nog bij zal trekken . Neemt niet prachtig geschreven heb. Een hele fijne weekend ๐Ÿ‘ groetjes van mij ๐Ÿ™‹๐Ÿ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog even over je zus ๐Ÿ’• dat is mooi hoe ze in je leefd met wat je doet schrijft zo triest als iemand zo dierbaar en jong je verlaat sterkte ๐Ÿ™๐Ÿ•ฏ️๐Ÿซ‚๐Ÿ’•

      Verwijderen

  5. Mooi gezegd. Maar zit wel verdriet erin die gemis is.Mooie foto erbij. Maar deze week is juist warmer weer. Afgelopen zomer was geen goed weer geweest. Maar wel lekker. Nu even niet. Sterkte voor jou Clemens.

    BeantwoordenVerwijderen