zondag 10 december 2023

Taylor

 







8 opmerkingen:

  1. Een muzieklogje op mijn blogje, dat moet toch kunnen hè. Zeker in de feestmaand december :) O, trouwens, de 30 liedjes die we mochten kiezen waren er 35; maar dat maakte het niet echt makkelijker.

    De term "pittige meiden" heb ik geleend van een politiewervingsactie van jaren geleden voor, ehm, pittige meiden. Is gewoon blijven hangen.

    Taylor is op verschillende manieren pittig. Allereerst deze tekst over hoe zij zich in het leven voelt staan. Dan haar werk, het optreden en zo: op dit moment maakt ze de grootste en meest suksesvolle tournee, ooit, door een popartiest. Dan moet je kunnen werken , hoor. Petje af.
    Maar ze heeft nog wat extra leuke trekjes :)
    Een tijdlang investeerden veel artiesten hun geld in vage bitcoinhandeltjes die neerkwamen op piramidespelen. Dom en het liep slecht af. Zij deed dit dus niet! Misschien omdat haar vader bij een bank werkte en anders adviseerde; misschien, heel logisch, omdat het te vaag was. Je gezond verstand blijven gebruiken, altijd goed.
    Tenslotte haar leukste actie, waardoor ze de gunfactor heeft in mijn Top2000 puzzel. Er was eens een manager, die haar niet zag zitten en ronduit dwars zat in haar carrière. Maar toen het grote sukses toch kwam, bleek hij de rechten van een aantal van haar platen te hebben en ging met flink wat winst strijken! Dat deed haar beslissen om elk van die platen helemaal opnieuw op te nemen en uit te brengen, onder een net iets andere naam zodat het legaal was. Het is een hels karwei, maar ze maakt het af tot het bittere einde! Uiteraard kopen de fans nu vooral die laatste versie van de platen.

    Ik kan natuurlijk niet echt zeggen of alles wat ze doet klasse heeft; daarvoor ken ik haar niet goed genoeg. Maar één ding heeft ze honderd procent zeker wèl: pit!

    Over een weekje zie je hier mijn niet al te zeer vernieuwde Top2000 lijst! Spannend hè?
    Sukses deze weken, met de feestelijke voorbereidingen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede middag Clemens, ik ben niet zo thuis in de hedendaagse muziek, ik zet ook zelden een cd op of zo. Misschien is het een reactie op de 'verplichte' muziekschool waar ik door mijn ouders heen werd gestuurd. Ook mijn zussen hebben die school gevolgd. Maar ja misschien dat ik niet echt gevoel voor muziek had en dan zes jaar eens per week naar de muziekschool. . . tja dat vind je dan ook geen feest. Je kreeg eerst theorie en notenschrift, daarna blokfluit les en dan mocht je een instrumentkeuze maken. Mijn zussen hebben mandoline en orgel gespeeld en ik heb de altfluit gekozen. Die ligt hier nog steeds in de kast, maar ik speel er zelden op. Soms even een bevlieging, maar dan weer tijden niet. Maar als jij muzieklogjes wil neerzetten, gewoon doen, het is jouw blog en je moet zelf weten wat je daar in neerzet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Clemens hier hoop gebeurd Jaap vergoed thuis en nieuwe auto een automaat. Dus als Jaap een goedkeuring krijgt na alle lessen . Een automaat met handbediening aan stuur. Die je uit kan zetten als ik ga rijden. Nu antwoorden over jouw blog
    Jaaa ik heb gestemd maar niet zoveel hoor
    Hier mijn lijst


    Je hebt gestemd voor de NPO Radio 2 Top 2000 en dit is jouw stemlijstje:


    Roy Orbison
    You Got It
    Roy Orbison
    She's A Mystery To Me
    Aretha Franklin
    (You Make Me Feel Like A) Natural Woman
    Golden Earring
    Radar Love (Albumversie)
    Mike Oldfield & Maggie Reilly
    Moonlight Shadow
    Alison Moyet
    That Ole Devil Called Love

    Tja men vraagt om wat ik mooi vind toch

    Trouwens hoe vind je wie we naar songfestival sturen??? Oky mijn smaak niet maar goed dat zegt niks toch.
    We zullen het beleven .
    In iedergeval fijne dinsdag 👍 groetjes van mij 🙋😘

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een uiteenlopende voorkeur. Van enkele 'zware' klassieke stukken tot de 60-70 tisch, tot rock en metal.
    Misschien ben ik ergens blijven hangen want het moderne van nu kan ik smaken maar om er nu echt fan van te worden.
    Teveel elecktronica waarin de stemmen verloren lopen, teveel gespring dat de aandacht afleid. Als het moet ga ik voor een Sheeran want helaas zijn de Bowies en Pink Floyds niet meer onder ons. Maar muziek op zich verzacht ... in veel gevallen ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Kay! Heel erg sorry dat ik nog niet reageerde. Ik had gewoon teveel te doen, ik loop ver achter op al mijn plannen. Maar misschien, als ik op eerste kerstdag bij de familie ben, zal er eindelijk rust zijn.... Eh, rust, met Kerstmis? Nou ja.

      Goed dat je toch van muziek blijft houden! Muziek is goed voor een mens :) En dat mag best wat oudere muziek zijn, als het gezonde herrie is (dan hou ik wel van herrie).
      Ik kan ook alles niet bijhouden hoor, ik hoor wel mooie dingen maar dat gebeurt steeds minder, en dan kan ik het ook nog niet onthouden. Fan zijn, dat lukt bijna niet meer. Ach, het is niet echt belangrijk. Gewoon de oude dingen blijven draaien.
      Leuk dat je Pink Floyd noemt, daarvan was ik zeker fan! Ik vind dat de twee belangrijkste mannen van de groep nog wel mooie solo-muziek hebben gemaakt, hoewel ook minder mooie.

      Ik wens je heel fijne feestdagen!

      Verwijderen
  5. hahaha Ik vind het alleen al geweldig hoe kei druk je er mee bent en je er om maakt, dat is dus met hart en ziel. Fijn die uitleg beschrijvingen erbij, dat leest lekker weg en knap ingekort, moet je ook kunnen ;-)
    Ja Taylor Swift is echt een enorme harder werken met vele mooie nummers, heb stukken op de tv bewonderd. een powervrouw ja.
    Ik maak helaas geen eigen lijst, geen tijd voor ;-) maar luister naar wat de anderen aandragen naar de radio hier op mijn bureau.
    Daarom is het zo mooi om te lezen hoe fanatiek jij er in bent ...
    Nog een fijne verdere avond en een bosje sneeuwrozen, die zijn dan weer wit xx ... Luun

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Clemens ik hebail gekregen van radio2 wanneer ze mijn nummers gaan draaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Foutje te vroeg hier mijn lijst.


    Hallo Florence,

    De NPO Radio 2 Top 2000 van dit jaar is onthuld!

    We kunnen je nu dus ook vertellen welke nummers op jouw stemlijst het hebben gehaald en wanneer ze te horen zijn:

    Golden Earring
    Radar Love (Albumversie) Nummer 13
    31 dec
    22:00 - 23:00
    Mike Oldfield & Maggie Reilly
    Moonlight Shadow Nummer 871
    28 dec
    17:00 - 18:00
    Aretha Franklin
    (You Make Me Feel Like A) Natural Woman Nummer 893
    28 dec
    15:00 - 16:00
    Tom Jones
    Green Green Grass Of Home.Hoop het hier vergeet. Voorheen werkte ik altijd net natuurlijk als ze mijn nummers draaide
    Puff moest je uit de kelder halen🤭🤭🤭fijne week voor kerst

    BeantwoordenVerwijderen